Ahir dimecres vam tenir una trobada telemàtica molt especial. I és que vam poder comptar amb els companys i companyes del Consorci per la Normalització Lingüística (CNL), que ens van fer una presentació d’un dels seus projectes. En aquest cas va ser del projecte de Voluntariat per la llengua, on la Blanca Sala, dinamitzadora del projecte ens va explicar en què consisteix.
Es tracta d’una activitat que forma parelles lingüístiques. D’una banda, una persona catalano-parlant i de l’altre un aprenent de la llengua. Així doncs, no és res més complicat que una trobada d’uns 60 minuts setmanals (o quan convingui) per xerrar del que es vulgui. L’única condició és fer-ho en català per tal de que la persona que n’està aprenent pugui anar guanyant fluïdesa comunicativa.
En cap cas es tracta de classes de català ni es demana al voluntari que acrediti cap tipus de nivell. Són trobades organitzades per fer una volta o prendre un cafè tot xerrant. L’activitat consta d’unes deu trobades de la parella, malgrat que un cop finalitza es pot renovar la parella per disposar de deu trobades més o demanar una nova parella.
Durant la presentació del projecte, també vam comentar amb l’experiència d’en Josep Maria Borja (voluntari) i l’Assia (aprenent), que van relatar-nos en primera persona com és l’experiència. Per sobre de tot, en van destacar la satisfacció personal que senten per salvar el català, i que no només es tracta de salvar la llengua, sinó que també els estava enriquint a nivell cultural i de coneixement de noves cultures.
Des de l’entitat vam comptar amb socis i sòcies que van assistir-hi com a oients. A més, també animem a tothom qui ho vulgui a participar en aquest projecte. Al correu del CNL (badalona@cpnl.cat) en podeu demanar més informació, però si ho desitgeu, des d’El Círcol també us en podrem facilitar informació.